Ghid configurare shop cheie NOD
Tema electro
1.18.03.2021
2.01.07.2021
18.10.2021
Parcurgand acest document, vei configura shopul la cheie NOD pentru a putea fi lansat către public.
Este necesar sa ai la indemana:
Shop-ul hostat de NOD vine deja preconfigurat, insa este bine sa validati urmatoarele configurari esentiale pentru modulul de woocommerce (v 5.1.0).
Pentru buna functionalitate a store-ului dvs va rugam sa treceti prin urmatoarele pagini de setari si sa va asigurat ca plugin-ul este configurat corect.
La crearea produselor nu se va include TVA-ul in pretul acestora. TVA-ul va fi adaugat automat in frontend si la plasarea comenzilor.
Optiuni pentru modificarea zonelor si metodelor de shipping
Shipping options
Shipping Classes
Metodele de plata default plus metode de plata definite din plugin-uri custom precum si posibilitatea de configurare ale acestora vor aparea aici.
Pentru acces la procesatorii de plata: Netopia, Euplatesc, iPay (BT) va rugam sa ne trimtieti un email la ecommerce@nod.ro cu subiectul Activare prodesator plata in care sa mentionati numele magazinului si procesatorul de plata dorit. Acesta va aparea in ecranul de mai sus.
Modificarea regulilor de privacy se va face de aici.
In pasul acesta trebuie configurate setarile de email (numele si adresa de la care se trimit email-urile) precum se pot si edita template-urile default.
Aici mapam paginile conform temei noastre.
Pentru a activa mod mentenanta puteți urma următorii pași:
Accesati in meniul Worldpress “Nod Shop SAAS / Setari/ Mod Mentenanta”
Daca optiunea aleasa este “ Cu produse importate” in shop-ul dumneavoastra o sa existe deja toate produsele importate din Nod si contul dumneavoastra din platforma https://b2b.nod.ro/ conectat la modulul NodConnector.
Pentru a elimina anumite categorii de produse din shop-ul dumneavoastra este nevoie sa parcurgeti urmatorii pasi.
Accesati tab-ul “Produse” din panoul de administrare al site-ului
Filtrati dupa categoria pe care doriti sa o stergeti si apasati butonul “Filtreaza”, se va afisa o lista cu toate produsele din categoria respectiva
Selectati toate produsele afisate in pagina si stergeti produsele cu optiunea “Arunca la gunoi”, repetati procedura pe toate paginile in care sunt afisate produse din categoria respectiva
* Pentru a afisa mai multe produse in pagina folositi setarea “ Optiuni ecran” pentru a seta numarul de produse.
Note* Repetati procesul pentru fiecare categorie pe care doriti sa o eliminati din shop.
2.Dupa stergera completa a produselor este necesar sa stergeti si categoria.
Accesati tab-ul Produse->Categorii si stergeti categoria
3. Dupa stergera completa a produselorsi categoriei este necesar sa demapati categoria/categoriile pentru a nu se importa produsele din nou.
Accesati: Nod Connector-> Import data -> manual mapping -> Get Nod categories: se va afisa o pagina cu toate categoriile importate din Nod
Deselectati din aceasta lista categoria/ categoriile pe care l-ati sters anterior, parcurgeti tot procesul de import pana la capat fara executarea lui.
4. Excluderea categoriei/categoriilor din meniul principal:
Accesati: Aspect-> Meniuri
In acest pas vom alege ce categorii si brand-uri doresti sa se importe de la NOD in shop si vom configura comisionul pentru acestea. Preturile importate in magazin vor porni de la pretul din NOD (vezi b2b.nod.ro) la care se va adauga acest comision. Vezi aici o diagrama.
Recomandam sa parcurgi documentatia modului NOD pt a intelege modul in care functioneaza importul.
Mai jos voi face un scurt rezumat al pasilor necesari:
1. In meniul vertical, scroll pana la: Nod Connector / click pe Settings si completeaza campurile conform documentiei: API Credentials.
2. Verifica setarile globale cu privire la preturi si comision. Vezi aici mai multe informatii.
3. In meniul vertical, scroll pana la: Nod Connector / click pe Import data
Alege optiunea “Clone data from NOD” si mergi mai departe in proces.Procesul il poti considera incheiat odata ce ai dat click pe butonul start import si vezi textul asta:
Va dura cateva ore pana la o zi sa se importe produsele, in fct de ce alegeri ai facut.
Poti observa adaugarea produselor in Produse / Toate produsele.
Vei putea edita comisionul ulterior atat individual pe produs cat si in masa (pe categorie-brand). Aici detalii.
! important: acest pas este necesar sa fie executat periodic pentru a importa noile categorii si sau branduri din NOD. Ulterior realiazati maparea noilor categorii.
Iti recomandam sa configurezi taxele de livrare pentru categoriile MDA si SDA importate din NOD (daca ati ales astfel de categorii).
Pentru toate celelalte categorii, nu este nevoie sa atribui o clasa de taxe transport, se va prelua cea default:
Aceste clase de livrare trebuie adăugate pe categoriile de interes din meniul NOD Connector secțiunea “Category Shipping Mapping” după pasul 1 de mai sus.
Se pot aloca taxele de transport si dupa importarea produselor, daca se foloseste pentru fiecare categorie butonul reapply:
Instanța vine cu paginile de WooCommerce instalate.
Va recomandam sa revizuiti si sa adaptati continutul acestor pagini in sectiunea “Pages”.
A) tab-uri produse
1. Product carousel “Laptopuri si accesorii”:
Accesati: Pagini->Home
Accesati: Pagini->Home ->HomeV1 Options
3.Products block
Accesati: Pagini->Home ->HomeV1 Options
4. Product cards carousel
Accesati: Pagini->Home ->HomeV1 Options
5.Product carousel
Accesati: Pagini->Home -> HomeV1 Options
trebuie sa alegi produse pentru taburile promotii si produse populare.
Pentru promotii trebuie doar sa setezi preturi speciale pentru cateva produse. Vezi aici o diagrama despre preturile speciale (sale price).
Pt produse populare trebuie sa intrii pe cateva produse si sa alegi categoria:
* foloseste ctrl-f sa o gasesti, e mai rapid
** In cazul in care categoria lipseste, va trebui creata manual. Apasati butonul “+ Adaugă categorie nouă” si adaugati categoria “promo-products-home”.
Pt tabul noutati, se populeaza automat in functie de data de adaugare a produselor.
B) imagine slider revolution
Am incarcat o singura imagine in slider-ul de pe homepag pe care iti recomandam sa o schimbi cu ce doresti.
Intra la Slider revolution > slider 1 (apasa edit, pe creion) > apoi click in dreapta sus:
Si schimba imaginea de aici:
Slider revolution permite mult mai multe animatii grafice. Aici documentatia:
Pentru setarea diferitelor texte statice din tema: nr telefon, adresa companie, link-uri etc. va rugam consultati documetatia temei si accesati tab-ul Electro.
Meniul ce conține tree-ul de categorii (All Departments) poate fi creat automat conform categoriilor alese la import-data folosind tool-ul de creare tree categorii din plugin-ul NOD Connector. Meniul anterior va fi șters dacă este folosită aceasă opțiune.
De exemplu, pentru un import anterior a doua categorii NOD, dupa “submit” in frontend se va crea meniul:
* pentru un site cu multe categorii, aceasta operatie va necesita un timp indelungat de executie. Este posibil sa fie nevoie de executarea repetata a actiunii “submit” pana se creaza toate categoriile in meniu.
Restul meniurilor se vor configura manual in funcție de preferințele administratorului:
Locațiilor care nu au un meniu asociat li se poate asocia un meniu nou folosind opțiunea de “Folosește meniu nou”, iar în cazul în care un meniu le este asociat, se poate edita.
De exemplu, pentru configurarea meniului din dreapta-sus, ar trebui sa aveti un astfel de meniu creat in admin:
(acest pas ar trebui sa fie executat dupa importul tuturor produselor)
In meniu lateral (stanga): Preemerce
Selectam afisarea a 999 elemente pe pagina din Screen Options (colt dreapta sus)
Selectam toate elementele si aplicam Bulk Action: Visibility – Display:
Apoi din tabul categories, realizam acelasi proces: (select all, bulk action: Display)
! important: acest pas este necesar sa fie executat periodic sau de fiecare data cand se importa categorii noi din NOD, pentru a se configura corect atributele pe fiecare cateogrie in shop WP.
Pentru configurarea trimiterii de email-uri automate din wordpress clientilor dvs, este necesar:
A) sa detineti o casuta de email
B) accesati un serviciu de trimitere email-uri automate (elasticmail, sendgrid, etc)
C) sa configurati wordpress-ul pentru a folosi serviciul de la pct B) sa trimita email-uri
In momentul de fata, NOD prin serviciul shop la cheie nu ofera:
– casuta de email
– serviciu de trimite email-uri
De aceea este necesar sa parcurgeti urmatorii pasi pentru configurarea shop-ului in vederea trimiterii de emailuri tranzactionale. Aproximam acest proces ca ar dura maxim 1h.
ex: no-reply@shopulmeu.ro sau hello@shopulmeu.ro.
Va recomandam Zoho Mail dar desigur puteti folosi orice solutie. Astfel veti avea acces la o casuta de email pe care sa o folositi in scopul trimiterii email-urilor automate. Este posibil sa fie necesara modificarea serverelor DNS pentru o configurare cu succes. Odata ce aveti acces la acest inbox: puteti trimite email-uri dar si receptiona, treceti la pasul urmator:
Este foarte important sa aveti in vedere furnizorul de la care achizitionati adresa de email, intrucat un furnizor necunoscut sau anonim va arunca cel mai probabil mail-urile trimise de la acea casuta de email in SPAM.
De aceea va recomandam sa folositi un provider cunoscut si testat de noi: elasticemail.
In elastic email este necesar sa va deschideti un cont, sa treceti prin procesul de validare domeniu, sa incarcati suma minimia de credite si sa configurati acces SMTP pentru a fi folosit in contul urmator. Mai multe detalii in exemplul de mai jos.
Accesati pagina de setup a modului WP Mail SMTP.
La “From Email” completati adresa de email pe care ati achizitionat-o.
La “From Name” completati numele care vreti sa apara in campul “From”.
In continuare, la sectiunea “Mailer”, va trebui sa alegeti furnizorul de la care ati achizitionat casuta de email. Recomandarea noastra este sa folositi Elastic Email (vezi mai jos).
⏹ Unele servicii de trimitere email vor solicita versiunea PRO a plugin-ului WP SMTP pe care nu o avem inclusa in pachetul standard. Daca serviciul dvs de trimitere se afla printre cele din lista, selectati optiunea corespunzatoare, in caz contrar alegeti ultima optiune “Other SMTP”, unde veti putea configura credentialele clientului dvs.
Accesati sectiunea “My account” din contul dvs din elastic email. Apoi mergeti la sectiunea “Settings”
Din sectiunea Settings apasati pe butonul SMTP.
La aceasta secțiune, aveți acces la informațiile pe care va trebuie sa le completati in pluginul de wordpress.
Inapoi in wordpress:
După ce finalizați apăsați pe butonul “Save Settings”.
Din aceeași pagina de unde ați configurat anterior pluginul WP Mail SMTP, apăsați pe tabul “Email Test” din bara superioară a paginii cu meniul.
Introduceți adresa dvs de email în câmpul “Send To”, apăsați butonul Send Email apoi verificati-va casuta de email pentru confirmarea recepției.
Dacă mesajul a fost trimis cu succes, veți primi un mail asemănător cu cel de mai jos.
Pentru a adauga un user nou puteți urma următorii pași:
Accesati in meniul Worldpress “Users / Add new”
În formularul care a apărut trebuie sa completati Username, Email și apăsați butonul “Add New User”.
Add your email address, your API token and your CIF number in order to authenticate to smartbill.
Once validated, you’ll get access to another config screen (https//yoursite.com/wp-admin/admin.php?page=smartbill-woocommerce-settings)
Your smartbill integration plugin will behave the way you configure it in that page, so pay attention to each option.
We recommend to use the next settings:
To easily apply the recommended settings, just click on the”Foloseste setarile recomandate de NOD ” button
| Preturile includ TVA | Da (Recomandat) Daca vrei ca preturile sa fie transmise din WooCommerce catre SmartBill cu TVA inclus |
| Cota TVA produse | TVA valoare 19% (Recomandat) Ce cota TVA se va aplica produselor pe documentul emis in SmartBill |
| Transportul include TVA | Da (Recomandat) Daca vrei ca transportul sa fie transmis din WooCommerce catre SmartBill cu TVA inclus |
| Cota TVA transport | TVA valoare 19% – (Recomandat) |
| Cupoanele includ TVA | Da (Recomandat) Daca vrei ca preturile cupoanelor sa fie transmise din WooCommerce catre SmartBill cu TVA inclus |
| Adaugare TVA la incasare | Nu (Recomandat) Daca vrei ca pe factura sa fie afisata mentiunea “TVA la incasare” |
| Tipul de document emis in SmartBill | Factura (Recomandat) |
| Emite automat documentul | Da Nu ( Folosiți aceasta setare in functie de preferintele dorite)Documentul va fi emis automat in SmartBill la modificarea statusului comenzii |
| Serie implicita document emis | ! Se va folosi seria configurata in cloud.smartbill.ro |
| Data emiterii documentului | Data curenta (Recomandat) |
| Moneda documentului emis in SmartBill | RON (Recomandat) |
| Descarca gestiunea | Folosiți aceasta setare in functie de preferintele doriteDaca nu doriti sa descarcati gestiunea la emiterea facturii folositi setarea “Nu”Daca doriti descarcarea gestiunii la emiterea facturii selectati gestiunea dorita ( care a fost creata initial in cloud.smartbill.ro)Alege gestiunea din care se face descarcarea la emiterea facturii |
| Emite ciorna | Nu (Recomandat) |
| Emite factura cu scadenta | Nu (Recomandat) |
| Afiseaza data livrarii pe document | Nu (Recomandat) |
| Afiseaza costul transportului pe document | Da (Recomandat) |
| Afiseaza pe factura reducerea de pret pe produs | Nu (Recomandat) |
| Salveaza clientul in SmartBill | Da Nu (Folosiți aceasta setare in functie de preferintele dorite) Salvand clientul in SmartBill, vei avea datele lui disponibile pentru emiteri ulterioare |
| Afiseaza check-out persoana fizica/juridica | Da (Recomandat) |
| Trimite automat documentul clientului | Da Nu (Folosiți aceasta setare in functie de preferintele dorite)Documentul va fi trimis pe email clientului automat dupa facturarea comenzii |
| Salveaza produsul in SmartBill | Da Nu (Folosiți aceasta setare in functie de preferintele dorite) Salvand produsul in SmartBill, vei avea datele disponibile pentru emiteri ulterioare |
| Unitatea de masura implicita | Alege unitatea de masura buc ( Recomandat)Ce unitate de masura se va aplica produselor pe documentul emis in SmartBill |
| La facturare, preia denumirile produselor din SmartBill | Da Nu (Folosiți aceasta setare in functie de preferintele dorite)Pe documentul emis se vor afisa denumirile produselor din SmartBill, pe baza codului de produs |
| Actualizeaza stocurile din magazinul online | Da Nu (Folosiți aceasta setare in functie de preferintele dorite) |
Before being able to generate any type of invoice with smartbill, you need to create your first invoice series.
Go to your smartbill account -> configuration -> series (https://cloud.smartbill.ro/core/configurare/serii/).
From here, select “Factura” in the dropdown, add a name for your series, let the first number as 0001, and optionally add a description. After that click on “Adauga serie”.
Your new invoice series should now appear in the list below, as pictured above.
In order to generate invoice for emag orders you first need to buy and enable the smartbill service supporting emag.
Go to your smartbill account -> my account -> integrations (https://cloud.smartbill.ro/core/integrari/) and the first tab will be emag.
After you make a request for the plugin, once smartbill approves it it should be available for configuration from the same page.
You will need to configure it by first adding your email and password for your emag marketplace account.
Once your credentials are validated, you are asked to add some basic config.
You can use the same invoice series you generated at the previous step or generate a new one just for your emag invoices.
You can also choose to impact your products stock, if you have the stock module enabled in smartbill. This will decrease the stock of products / services whenever you generate a new invoice.
Once you have the module enabled and ready, you can import emag order from this page https://cloud.smartbill.ro/raport/comenzi_emag/ starting with the date selected above (Preia comenzile incepand cu)
If you configured the smartbill section of the emag plugin, the plugin will try to fetch the orders automatically for you, and based on them will try to generate invoices if you also have them in your shop.
It is important that you enable the product codes option to be available on products.
You can do that from here https://cloud.smartbill.ro/documente/preferinte-generale/
Activam Cupoanele in WooCommerce/Setari/Generale
Modulul WooCommerce ne propune doua variante de vouchere :
*Noi va recomandam sa folositi varianta 2.
Pentru a vedea cum se genereaza un Voucher putei accesa acest ghid.
Va recomandam sa realizati promotii profitabile pentru shop-ul dumneavoastra, deoarece comenzile ce prezinta un risc de pierderi finaciare nu vor putea fi trimise la NOD. Pe acestea va trebui sa le adaugati manual in portalul NOD.
GHID CREARE PROMOTII ADMIN
Definitie: O promotie tip Bundle este definita printr-un produs Woocommerce nou creat, care poate contine unul sau mai multe produse asociate (“Chained products”) pentru care se defineste un pret de vanzare pentru toate produsele cumulat ( pe care il recomandam sa fie mai mare decat pretul de achizitie din NOD )
Pretul promotiei se salveaza fara TVA in sectiunea “Pret de vanzare”
* Pretul obisnuit nu se introduce, va fi dinamic calculat.
** Important! Aceasta promotie va avea intotdeauna pret fix (cel setat la pret de vanzare). Schimbarile din NOD pentru preturile produselor care o compun vor afecta doar pretul obisnuit:
O promotie este bundle daca toate optiunile “Priced individually” sunt debifate:
Recomandat: Strategia de stocuri / promotie din pagina de editare a promotiei -> Produse legate (sa fie bifata)
Model de afisare a unei promotii tip Bundle (frontend)
Vezi ghid creare promotie bundle pas cu pas, aici: Ghid promotie bundle pas cu pas.
Definitie: O promotie tip “Product+ gift” este definita de un produs Woocommerce nou creat, la care se asociaza unul existent (cel gratuit) si unul principal (pe care se seteaza “Priced Individually”).
Este recomandat ca pretul de vanzare (sale) al promotiei “product+gift” sa fie 0(il puteti seta dupa ce creati produsul), in caz contrar, acesta se va adauga pretului final.
“Pretul obisnuit” se va calcula automat, pe baza produselor promotiei:
Produsele gratuite au sectiunea “Priced individualy” dezactivata, iar produsele principale, activata:
Model de afisare in frontend ( ex: la un laptop primesti o geanta gratuit )
Recomandat: Strategia de stocuri / promotie din pagina de editare a promotiei -> Produse legate (sa fie bifata)
Vezi ghid creare promotie gift pas cu pas, aici: Ghid promotie gift pas cu pas
Afisarea produselor este conditionata de urmatoarele setari:
Mod afisare
siteul-meu.ro/promotii
EXEMPLU AFISARE PAGINA CHECKOUT
Modul yoast
Am implementat un modul ce permite optimizarea motorului de cautare. Odata instalat, produsele si articolele dumnevoastra pot fi populate cu meta-urile necesare pentru SEO, insa numai daca sunteti logat cu un cont ce detine rol SAAS SEO (un rol de administrator), deoarece nu dorim sa impactam viteza de incarcare a backend-ului (nu a site-ului).
Am adaugat noi un rol SAAS SEO, insa daca doriti sa mai adaugati un astfel de rol, acesta se creeaza astfel:
Adaugare rol SAAS SEO:
Accesand din panoul de administrare: Utilizatori->User role editor->Add Role, unde se vor completa urmatoarele date:
Adaugare utilizator SAAS SEO:
Un admin cu rol SAAS SEO poate sa creeze un utilizator astfel: Utilizatori->Adauga utilizator, unde o sa completeze cu datele necesare.
Important! Se va alege rolul creat anterior: SAAS SEO:
Produsele/Articolele/Paginile pot fi editate usor, adaugand meta-uri necesare, in campul Yoast SEO:
Pentru intrebari sau sugestii in panoul de administrare al platformei wordpress aveti un widget care va ajuta in procesul de creare al unui ticket de suport.
Dupa completarea formularului o sa primiti un email de confirmare pe adresa de email introdusa in formularul de mai sus.
Pentru a urmari statusul ticket-ului se acceseaza link-ul “view request” din imaginea de mai sus care o sa va redirectioneze catre serviciul de suport unde este necesar sa va creati un cont.