Intrebari frecvente

Întrebări și răspunsuri

Intrebari generale despre Shop la Cheie Nod


Ce este?
Un magazin woocommerce conectat cu NOD pentru import de produse si automatizare de comenzi cu DropShipping. Mai exact, pachetul consta in:

~60% este wordpress - open source software
~20% este woocommerce - open source software dedicat wordpress
~10% o tema pentru woocommerce (https://electro.madrasthemes.com/)
~10% extensie NOD pentru woocommerce.
Care sunt cerintele minime?

Cont NOD.

Ai nevoie de un cont activ in b2b.nod.ro cu optiunea de DropShipping.

Un domeniu.

Avem nevoie ca acest domeniu sa fie conectat la serverul hostat de noi.

Serviciu de emailing

Pentru ca site-ul sa poata trimite email-uri. Recomandam sendgrid sau elastic email.

Cum va arata magazinul?
WordPress foloseste teme pentru a modifica aspectul site-ului.
Exista o multime de optiuni cu privire la tema, dar noi in acest pachet oferim doar tema Electro - exemplu https://electro.madrasthemes.com/

Care sunt functionalitatile?
1. Toate functionalitatile woocommerce de baza
Pe care le poți descoperi pe site-ul oficial.


2. Import produse NOD
Sistemul permite importarea categoriilor si a brand-urilor de interes pentru a fi listate in magazinul online, urmand ca dupa import sa se
sincronizeze stocul si pretul, cu NOD (optional). Mai multe despre import aici.


3.Trimitere comenzi in NOD
Automat (dupa fiecare comanda) sau manual, se pot trimite comenzile in NOD pentru a fi livrate prin dropshipping.

4. Taxe de livrare (3 tipuri)
Cu 3 tipuri de taxe de livrare in functie de categoriile NOD: taxa de baza (ex: 20lei), taxa pentru SDA (ex: 40lei - aparate AC), taxa pentru MDA (ex: 75lei - frigidere). Taxa de livrare se calculeaza in functie de produsele din cosul clientului.
Taxele de livrare sunt configurabile.

5. Plata ramburs

6. Plata cu cardul (optional)
Prin pluginuri oficiale: BT, euplatesc.ro, netopia
*Ai nevoie de conturi active la oricare dintre acesti furnizori de plati

7. Livrare cu NOD sau din stoc propriu
Cand primesti o comanda poti sa o livrezi prin NOD sau prin mijloace proprii.
Ai posibilitatea de a opri sincronizarea stocului cu NOD pentru fiecare produs in parte.

8. Pret variabil cu NOD
Pretul unui produs este compus din pretul final din NOD Webshop + un comision ales de tine in momentul importului. Se actualizeaza o data pe zi, noaptea.
Poti opri aceasta sincronizare de pret, pentru fiecare produs in parte, daca doresti sa afisezi un pret propriu.

9. Pret special fix
Poti seta un pret special fix pentru orice produs. Acesta ramane fix insa pretul vechi taiat, se va sincroniza cu NOD (sau nu, vezi pct 8).

10. Meniu pre-instalat
Magazinul online o sa contina un meniu cu toate categoriile NOD. Poti alege sa nu le afisezi pe toate, ulterior.

11. Pagina de categorie cu filtre
Produsele vor contine atributele din NOD iar pagina de categorie va oferi utilizatorul un sidebar cu filtre, precum in NOD Webshop.

12. Integrare cu eMag Marketplace
Documentatia acestui modul, aici.

13. Posibilitatea de a transforma shop-ul intr-unul privat
Utilizat in scop B2B. Daca nu doresti site-ul public si vrei sa dai acces doar anumitor firme sa comande.



Care este procesul de creare a unui magazin?
1. Primul pas este sa studiezi aceasta prezentare si sa decizi daca este o solutie buna pentru tine.

2. Iti vom trimite un formular prin care vom lua detaliile esentiale pentru shop-ul tau.

3. Vom lansa contul tau in cateva zile de la completarea formularului. Probabil iti vom mai cere cateva detalii aditionale in acest timp.

4. Activam shopul, trimitem credentialele si un ghid de configurare.

5. Prin acel ghid alegi categoriile pe care le doresti in shop si multe alte setari.

6. Ultimele ajustari (conform feedback de la tine)

7. Done.

Cum voi genera primele vanzari?
Dupa instalare magazinul poate primi comenzi pe care ulterior sa le trimiti spre NOD pentru livrare.

Poți începe campanii de marketing online pentru a promova magazinul. Putem sa iti recomandam parteneri pentru astfel de servicii.
Ulterior, cum beneficiez de mentenanta?
NOD va oferi acest pachet ca un servicu la cheie, garantat.

Deci ne vom ocupa noi de actualizarile wordpress, woocommerce, tema, etc incat tu sa te concentrezi pe ce e mai important: marketing si vanzari.
Daca doresti si alte functionalitati, iei legatura cu noi si decidem punctual.
Ce nu ofera acest pachet?
Nu ofera:
- Control total asupra instalarii: nu poti instala alte teme sau plugin-uri.
- Taxe de transport variabile in functie de greutate
- Livrare cu alti curieri in afara de cei folositi de NOD pt DropShipping (sau eMag).
- Metode de plata in afara de cele mentionate.
- Posibilitatea de a crea alt fel de promotii, in afara de setarea unui pret special fix.
- Alte functionalitati in afara de cele oferite de woocommerce si modul NOD.
- Email server - sa poti primi email-uri pe o adresa nume.prenume@shopultau.ro
* managmentul adreselor de email il poti realiza cu un serviciu dedicat, de ex: Microsoft Office 365 sau daca doresti o solutie mai ieftina: zoho
Informatii utile
Getting Started with WooCommerce
- https://docs.woothemes.com/documentation/plugins/woocommerce/getting-started/
Getting Started with WordPress
- https://codex.wordpress.org/Getting_Started_with_WordPress

Electro theme Documentation
- https://docs.madrasthemes.com/electro/
- slider revolution: https://www.themepunch.com/support-center/
Alte Intrebari
1.
Q: Doar o tema oferiti?
A: Momentan da. Pe viitor, in functie de prioritati, putem integra si alte teme.

2.
Q: Pot instala ce plugin-uri doresc?
A: Nu. E nevoie sa nu instalezi plugin-uri sau teme sau sa faci vreo schimbare de fisiere cod pentru a putea sa iti oferim un serviciu garantat de noi.

3
Q: Pot face eu update-urile?
A: Nu. Le vom face noi. Desi nu esti restrictionat si poti da click pe update acum, te rugam sa nu o faci. In viitor o sa ascundem acele notificari.

4.
Q: E un serviciu beta?
R: Da, este in stadiu beta. Pot aparea uneori bug-uri in functie de cazurile in care utilizezi shopul si ne obligam sa le rezolvam rapid indata ce apar. Nu putem sa iti garantam uptime 100%

5.
Q: Aveti un contract ?
R: Da

6.
Q: Ce se intampla cu datele clientilor mei din shop?
R: Sunt stocate in siguranta (cu limitarile wordpress), nu le impartasim cu alte companii si nici nu le folosim in alte scopuri in afara oferirii serviciului shop la cheie. Le pastram cat timp esti client shop la cheie NOD. Altfel le stergem.

7.
Q: Cum pot “pleca” cu shopul de la NOD?
R: Iti putem oferi un export al intregului shop (fisiere si baza de date) pentru a putea sa il hostezi in alta parte. In felul asta poti dezvolta shopul alt fel decat iti este oferit de catre NOD.

8.
Q: Costul abonamenului shop la cheie NOD include si configuratia serverului?
R: Da, abonamentul include toate aspectele legate de server si software.Nu veti plati nimic in plus.

9.
Q: Pot modifica descrierea produselor NOD la mine in shop?
R: Produsele pot fi modificate manual de dumneavoastra, se pot adauga/modifica descrierile acestora, insa daca doriti sa pastrati aceste modificari, trebuie sa debifati sincronizarea detaliilor cu NOD din pagina produsului. In acest mod, produsul nu va fi mai fi actualizat automat cu NOD.

10.
Q: Doresc sa fac procesarea platilor online. Se pot folosi si alti procesatori de plati online sau numai cei recomandati in prezentare?
R: Se pot folosi cei mentionati in prezentarea shop-ului la cheie. Nu oferim integrarea cu alti procesatori de plata momentan.

11.
Q: Pentru timiterea / primirea de emailuri se poate folosi orice serviciu de email, sau numai unul dintre cele recomandate in prezentare?
R: Se poate folosi orice serviciu de email, deoarece setarile de DNS raman in responsabilitatea dumneavoastra. Noi in acest pachet nu oferim support pentru instalarea serviciului de email. Va putem face recomandari.

12.
Q: Pot integra in marketplace eMAG si alte produse, in afara de cele NOD?
R: Nu, integrarea cu eMAG Marketplace este specifica produselor NOD.

13.
Q: Oferiti module pentru integrarea cu curierii?
R: Nu, momentan.



Nod Emag


Eroare Emag Pret : “Emag Marketplace Response: ERROR: Pretul de vanzare trebuie sa fie mai mare decat sau egal cu Pretul minim”
Exemplu: avem urmatorul produs din eroare, cautam produsul in Woocommerce




Incearca sa trimita catre Emag pretul de 6,9266




Care se calculeaza in felul urmator pretul produsului din Woocommerce+ comisionul general setat de catre dumneavoastra in modulul Emag pe care il gasiti in Modulu din wordpress Emag Marketplace ->Setari -> Products ->General Emag Product Comission (percentage) + Tva 19%( Acesta nu este luat in considerare pentru validarea limitelor)



Acest pret trebuie sa se incadreze in limitele din Emag ( cautam produsul in Emag si verificam limitele)


In exemplul de mai sus limitele din Emag sunt: "minim 31.4700", max "62.9400"
Produsul: 131913 in Woocommerce are pret obisnuit "5.87" aici se adauga 18% comisionul din Emag ( comision general setat de catre dumneavoastra) =>6.9266 acesta este pretul care se trimite in Emag deci acesta nu se incadreaza in limitele Emag de mai sus si din acest motiv exista mesajele de eroare.
Comanda Emag care nu a fost importata in Woo
In acest caz va rugam sa verificati comanda in Modulul Emag -> Order Queue pe care o identificati cu Id-ul de comanda




In cazul in care comanda a incercat sa se importe de 5 ori, orice modificare adusa asupra problemei pentru a o rezolva, trebuie restat counter-ul pentru a reincerca importul. ( vezi poza)



Resetarea countre-ului se face prin apasarea butonului “Reseteaza” din dreptul comenzi.
Va recomandam in cazul in care comanda ramane blocata si este o situatie urgenta sa plasati comanda manual in Nod.
Eroare import comanda din Emag in Woo care nu are rezultate in modulul Emag -> Order Queue.
Aceasta problema poate sa existe din diverse motive:
De ex: schimbare accidentala status Emag.

Raspuns: In cazurile astea, e nevoie sa fortati importul comenzii:
Pasul 1: cu ajuorul urmatorului link: [SHOP URL]/index.php?type=emkp_new_order&order_id=[EMAG_ORDER_ID] unde,
[Emag_order-id] - se regaseste in Marketplace.
Pasul 2: rulam cronul: emkp_import_orders sau asteptam sa ruleze singur
Cod Sku Diferit. Comanda din Emag care nu a fost importata in Woo
In momentul actual Emag nu supporta coduri sku cu simboluri de ex: “\” sau cu spatii in codul sku.
Daca aveti o comanda din Emag care nu a fost importata in Woo, o verificam in Modulul Emag -> Order Queue





Verificam produsul din comanda blocata dupa cod-ul sku,o sa obervam ca desi este accelasi produs codu-rile sku difera.

Rezolvare: modificam cod-ul sku pe produsul corespunzator in functie de cod-ul sku pe care il gasim in tabela order_queue, asteptam sa se importe comanda in Woo.

Ulterior modificam cod-ul sku pe produs asa cum a fost initial pentru a putea transmite corect comanda catre Nod.


Nod Connector


Eroare Import comanda/ buton “send to Nod” blocat.
Mesaj eroare 1: Could not send order becauseOperation timed out after 30000 milliseconds with 0 bytes received
Mesaj eroare 2 :Eroare de comunicare cu API NOD.
Este posibil ca plasarea sa fie totusi realizata.
Va rugam verificati in NOD cautand dupa ID-ul acestei comenzi!

Odata cu aceste 2 mesaje de eroare primiti si un email care va anunta in legatura cu eroare produsa si va specifica id-ul produsului, id-ul va ajuta pentru a identifica comanda in Nod

Raspuns:
Daca intampinati astfel de probleme:
va rog sa verificati comanda in Nod si daca exista sa introduceti manual Nor order Id:
Adaugare meta key nod_order_status
Este necesar sa parcurgeti pasii urmatori:
- Editati comanda Woocommerce
- Adaugati un camp nou personalizat numit "nod_order_status" cu valoarea "PROCESSING" , asa cum se poate observa in poza de mai jos:
Comanda va fi ulterior preluata de cron si se va actualiza statusul acesteia. Este indicat sa asteptati 10 minute pentru a observa schimbarea in shop-ul dumneavoastra.